torsdag den 23. august 2012

Familieoptur og bare fødder.


Siden i lørdags er der i sandhed sket ting og sager! Jeg havde en rigtig god mavefornemmelse dagen før Fredskov marathon i søndags. Jeg glædede mig til at præsentere min svoger Brian og hans kone Birgitte for det marathonmiljø som jeg faldt pladask for, for godt et år siden. Og jeg var spændt på at løbe 21 km med ham for at fornemme hans form frem imod vores fælles projekt: H. C. Andersen marathon i september.

Annettes marathonløb er jo, som tidligere nævnt, absolut det marathon i landet med det bedst forvaltede depot personificeret i Annettes forældre, og når det lægges til et rekordhøjt deltagerantal samt Annette og hendes mand Ulrichs forrygende engagement så bliver det simpelthen ikke bedre!

Brian og jeg strøg afsted og det gik over al forventning, og Brian endte faktisk med at løbe et helt marathon med så meget overskud, at der umiddelbart efter målgang blev snakket mulige sluttider i Odense den 23. september! Super sejt gået svoger, du kan være hamrende stolt af dig selv! Det er jeg i hvertfald! Ligeså sejt var det at Ditte og Birgitte jo blot skulle have luntet lidt med en enkelt omgang eller to, men valgte at tage de sidste godt 7 km og derved løbe deres første ½marathon efter blot et par måneders træning. Mon ikke blikket nu skal rettes imod den fulde distance? Den kan i sagtens nappe tøser! J

Det ovenstående skyldes naturligvis en hård fokuseret træning, men så sandeligt også den ånd der er blandt alle ”løbetosserene”. Man nørder og hygger sammen, der er ikke nogen opblæsthed eller overdrevent konkurrenceræs. Vi dyrker sporten med egne forudsætninger og der er fuld respekt for alles præstationer. Jeg var glad for at vise min familie det der betyder så meget for mig, og glad for at de på egen krop oplevede denne glæde!

 

Igår var første dag med lidt træning siden weekendens løb. Der var Ditte og jeg nemlig til løbetræning hos LØBEREN i Lyngby hvor der stod barfodsløb/minimalistisk løb på menuen. Den blev på fornemmeste vis serveret af Nikolaj Lehmann som er barfodsløber og personlig træner. Der var en rigtig hyggelig aften med en snak på ca. 45 minutter efterfuldt af en løbetur på centersbanen på Lyngby stadion uden sko. Man blev på de ca 1½ time meget klogere på barfodsløb, og jeg synes at den tyver LØBEREN tog for det var ganske godt givet ud!

Imorgen er det planen at jeg vil forsøge at løbe nogle intervaller og derved presse kroppen lidt efter en noget dorsk uge. Jeg må jo prøve at sparke lidt gang i den dovne krop, så jeg ikke falder helt sammen! J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar