fredag den 27. juli 2012

Marathontræning


Ja egentligt handler det jo mest om ultraløbstræning, men på det sidste hvor flytteriet og istandsættelse af hus har været første prioritet, er der ikke meget tid til træning. Derfor er det jo godt at der er mange små marathonløb rundt omkring der starter rimeligt tidligt så man kan blive hurtigt færdig og komme hjem og arbejde, og undgå de allervarmeste timer på dagen. Derfor har jeg inden for den sidste uge haft to træningspas – to marathon løb. I søndags stod den jo som nævnt på løb hos Leif Skinnerup og i dag løb jeg hos Annette Fredskov.

Annette er i øjeblikket i gang med den helt utrolige at løbe 366 marathonløb på 365 dage! I dag var hendes løb nummer 13 i streg, og det i sig selv er jo utroligt flot! Vi var 6 løbere til start inklusive 1 debutant (helt fantastisk flot præstation i den hede!). Jeg har altid haft det svært med varme, så løbet i dag blev temmelig hårdt på trods af at vi startede allerede kl. 8. Som krydderi var ruten temmelig kuperet så det krævede lidt ekstra at komme igennem i dag. Heldigvis var ruten utrolig flot med marker og skov og da dele af ruten var ud-og-hjem fik man hilst på hinanden flere gange hvilket var super hyggeligt.

Jeg har tidligere rost depotet i Skodsborg for at være helt i top, men jeg må sige at de har fået sig en seriøs udfordrer hos Annette! Her stod hendes forældre nemlig for at der hele tiden var fyldte flasker på bordet og nok at spise. Man kunne til og med nyde den overdådige luksus at de skiftede sodavand og vand ud når det var blevet over stuetemperatur med iskold sodavand og vand med isterninger! Til og med var der opstillet havestole i deres garage, der udgjorde depotet, så man efter løbet kunne tage sig en velfortjent slapper i skyggen. Så der er virkeligt nogle løbsarrangører der skal tidligt op om morgenen for at nå de skyhøje standarter!

Apropos tidligt op så har jeg besluttet at stå tidligt op i morgen, køre til Hundige for at løbe Skinnermaraton kl. 7 og forsøge mig med min første double – altså to marathon på to dage. Det har længe ligget og rumsteret i mit baghoved at jeg gerne vil det. Min træning den sidste tid har jo ikke været super struktureret, og for lige at ruste mig mentalt til 100km Nordvest den 18/8 vil jeg gerne lige bevise overfor mig selv at det også kan lade sig gøre. Jeg forestiller mig at coach Christian ikke synes det er verdens fedeste ide, og da han holder sig en velfortjent ferie lige nu vil jeg ikke forstyrre ham med mine tossede indfald.

Herefter bliver der dog mere ro og mere kontinuitet i min træning da jeg begynder på arbejde igen mandag og jeg derfor kommer ind i en mere almindelig hverdagsrytme. Dette er nok meget godt i forhold til nedtrapning frem imod løbet så jeg både bliver mentalt og fysisk klar på dagen. Derfor er det SIDSTE marathon inden ultraløbet, det lover jeg mig selv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar